Cum reușește restaurantul GreenPub (Mioveni) să fie PROFITABIL în perioada de izolare cu ajutorul soluției digitale de la ROWEB

0
676

Perioada de izolare generată de pandemia COVID-19 din ultimele 3 luni a forțat multe restaurante să-și închidă la propriu ușa și să-și suspende sau regândească, efectiv, modul de vânzare și interacțiunea cu clienții. În acest context, managerii de la GreenPub (Mioveni) au înțeles că livrările la domiciliu și sistemele de tip takeaway au devenit singura soluție pe care se pot baza, însă au fost conștienți, totodată, că profitul nu poate fi la fel dacă se bazează pe servicii externe care impun comisioane (pentru livrari, de exemplu).

Despre soluția pentru restaurante de la Roweb (delivery + vanzari online + marketing) știau din piață (soluția fiind deja implementată în mai multe locații), așa că au decis să o adapteze la activitățile lor. “Faptul că este o companie software din Pitești cu experiență care cunoaște bine piața locală și, inclusiv, business-ul nostru din perspectiva clientului mi-a dat încredere că soluția pe care ne-o vor livra o să acopere corect nevoile noastre.”, a declarat Ovidiu Stoica, manager GreenPub.

Ce funcționalități include soluția de la Roweb și cum ajută concret activitatea GreenPub Mioveni

Ca să poată vinde eficient în această perioadă, un restaurant are nevoie de un website pregătit pentru vânzări online, de un sistem automatizat de preluare și distribuire a comenzilor, de un sistem de management al clienților și o aplicație dedicată pentru livrări directe. Toate aceste lucruri au fost integrate de echipele de developeri de la Roweb într-o soluție unitară, care să poată fi folosit ușor atat de administratorii și angajații restaurantului, cat si de clienți lor.

Website personalizat cu elemente de brand și pregătit pentru vânzări online

A fost construit un website care a integrat principalele elemente de brand (pentru a păstra identitatea vizuală cu care clienții erau obișnuiți) și care se bazează pe o structură dinamică și ușor de urmărit. Fiind construit ca site de vânzări online, vizitatorul are la îndemână date de contact, formulare de comandă, coș de cumparaturi, meniu cu descrieri pentru fiecare preparat, etc.

Sistem de preluare și distribuire a comenzilor

Administrarea comenzilor era inițial o activitate foarte solicitantă mai ales că de ea depinde, în mare măsură, relația cu clienții. Înainte de implementarea soluției ne-am bazat pe comenzile telefonice, dar eram destul de limitați în preluarea lor și în relația cu clientul.”, a mai explicat Ovidiu Stoica – Manager GreenPub.

Cu soluția de la Roweb, echipa GreenPub primește comenzile direct în bucatarie – pe aplicație sau la imprimantă. Atunci când se bazau doar pe comenzile telefonice, nu le puteau prelua pe toate (linia era de multe ori ocupată) și nici nu aveau un istoric clar pe fiecare client. Acum, cu ajutorul soluției, au mai multe canale de primire, iar pentru cele telefonice pot seta o notificare (care se arhivează automat în istoricul de comenzi al fiecărui client).

Aplicație pentru livrări directe

Partea de delivery este foarte importantă acum pentru restaurante. Știm ca au nevoie de control bun asupra livrărilor și că vor să evite plata unor comisioane inutile. Și asta este ceea ce garantează aplicația integrată în soluția Roweb. În plus, aplicația se bazează pe sistemul de management al contactelor si comenzilor in realtime, ceea ce înseamnă că au acces instant la date despre clienți care îi pot ajuta să livreze mult mai eficient.”, ne-a declarat Mirel Ionescu, Project manager -Roweb. 

Administrarea datelor despre clienți

În baza unui istoric de comenzi arhivat inteligent, cei de la GreenPub pot comunica mai ușor și mai eficient cu clienții. De exemplu, atunci când un client apelează pentru o nouă comandă, în aplicație se deschide automat un profil al acestuia unde angajatul vede adresa de livrare, comenzile anterioare, valoarea lor totală, tipul de client, etc.

Despre soluția pentru restaurante de la Roweb și cum poate fi ea adaptată pentru diferite afaceri

Soluția dedicată pentru restaurante (delivery + vânzări online + marketing) este un prototip care poate fi adaptat și personalizat pentru diferite tipuri de afaceri: de la restaurante à la carte, pub-uri, fast food-uri, cafenele, braserii, cofetării, patiserii, până la afaceri care asigură furnizarea de produse (de tipul, florării, carmangerii, etc.). Practic, poate fi adaptată pentru orice tip de afacere care se poate derula și prin livrări și care presupune interacțiunea frecventă cu clienții.

Soluția se bazează pe sincronizarea unui website pregătit pentru vânzările online cu o aplicație mobilă de tip CRM, capabilă nu doar să înregistreze comenzi, ci și să ofere o serie de beneficii pentru livrări optimizate și interacțiuni personalizate cu clienții.

Iată cu ce funcționalități vine fiecare:

Website de tip E-commerce optimizat pentru telefon și pentru motoarele de căutare:

  • Grafică modernă și responsive, personalizată cu logo-ul și culorile brandului tău;
  • Sistem de cupoane și discount-uri;
  • Optimizare SEO (Meta Tags, Keywords, Url’s, Title Tags, etc);
  • Instalare google analytics, google search console, Facebook microdata, generare sitemap.xml;
  • Număr nelimitat de produse și imagini și posibilitatea de editare și modificare conținut din panoul de administrare;
  • Rapoarte și statistici;
  • CTA: Call mobile – comandă prin apel telefonic;
  • Instalare certificate SSL și hosting gratuit;
  • Notificare comenzi în timp real: listare la imprimantă, notificare pe telefon și pe email;
    Respectă regulile GDPR.

Aplicația mobilă de tip CRM (Bază de date clienți) asigură, pe lângă livrările optimizate, și oportunitatea de a interacționa mai bine și personalizat cu clienții, plus posibilitatea de a evalua mai ușor evoluția vânzărilor. Mai precis, poți vedea rapid:

  • care este suma totală pe care a cheltuit-o un client în restaurantul tău de la început și până în prezent?
  • când a făcut ultima comanda sau de ce nu a mai revenit;
  • care este suma medie pe care o cheltuiește un client atunci când comandă ceva de la tine;
  • categoriile de clienți – VIP, regular, recurenți, noi, pierduți.

Funcționalități incluse în aplicație:

  • notificari în timp real cu privire la o nouă comandă către proprietarul restaurantului, către manager și către angajați;
  • centralizare, analiză și administrare rapidă a datelor despre clienți (nume, număr de telefon, adrese de e-mail, comandă curentă, istoricul de comenzi, valoarea totală a comenzilor de la prima interacțiune cu serviciile restaurantului, numărul de zile de la cea mai recentă comandă, adresa de livrare – care poate fi vizualizată direct in Google Maps și folosită de livrator ca navigație GPS, categoria de client: nou, recurent, fidel);
  • identificarea automată a unui client existent în baza de contacte după numărul de telefon de pe care apelează și afișarea automată a datelor relevante despre acesta;
  • feedback prin coduri QR sau prin tag-ul NFC, astfel încât tu să iei decizii informate în ceea ce privește meniul și serviciile oferite, fidelizandu-ți clienții;
  • modul de marketing prin SMS pentru a trimite promoții și cupoane ca sa îi poți aduce înapoi la tine pe site.

Cum va ajuta soluția în perioada următoare când prezența în restaurante va fi posibilă doar în anumite condiții

În timp ce vânzările online vor fi, în continuare, principala sursă de profit fără eforturi și investiții suplimentare, în locațiile fizice soluția ajută la păstrarea distanței de siguranță fără a pierde contactul real cu clientul:

  • prin accesul direct de pe telefonul mobil la oferta restaurantului, manipularea meniurilor și interacțiunea directă cu personalul va fi redusă (un cod QR și un tag NFC pot fi scanate de către clienți cu telefoanele mobile și îi direcționează imediat către meniul online al restaurantului.);
  • o altă scanare de acest tip face posibilă transmiterea feedback-ul clientului în timp real către restaurant (clientul este direcționat către un formular de satisfacție).

Despre Roweb – firma piteșteană care dezvoltă soluții software, atât pentru piața locală și națională, cât și pentru piața internațională

Roweb este o firmă piteșteană specializată în dezvoltarea de aplicații enterprise în multiple domenii, precum imobiliare, turism, inginerie, HORECA.

Compania a început în 2004 cu o echipă mică de developeri din dorința de a face o diferența pe piață. Astăzi, în echipele de developeri sunt 127 de profesioniști care s-au implicat, de-a lungul timpului, în peste 1000 de proiecte livrate cu succes pentru companii din întreaga lume (aprox. 30 de țări).

Principalele servicii pe care compania le oferă sunt:

  • dezvoltarea de aplicații enterprise;
  • dezvoltarea de aplicații mobile;
  • dezvoltarea de platforme pentru ecommerce și plăți online;
  • design grafic & UX/UI;
  • soluții IoT;
  • soluții complete pentru afacerile din industria HORECA.

LASA UN RASPUNS