Care sunt avantajele şi dezavantajele unei diete cu proteine?

0
770

Care sunt avantajele şi dezavantajele unei diete cu proteine?

Kilogramele în plus vă fac probleme şi doriţi să găsiţi o metodă care să vă ajute să slăbiţi printr-un consum ridicat de proteine? Ei bine, sunt destule diete care încurajează un consum ridicat de proteine, spre exemplu cunoscuta „Dietă ketogenică”, însă o parte dintre acestea sunt extrem de controversate.

Este important însă ca înainte de a încerca să slăbiţi să cereţi sfatul medicului de specialitate, pentru a ţine cont de starea dumneavoastră de sănătate, de metabolismul propriu ori stilul de viaţă. Medicul vă poate concepe o dietă pe care să o respectaţi cu uşurinţă.

Cu toate astea, sunt persoane care însă nu merg la medic pentru a-i îndruma în acest sens şi este bine să ştie care sunt avantajele, dar şi care sunt dezavantajele unei diete pe bază de proteine, cu ajutorul căreia se poate slăbi mult mai mult într-un timp mai scurt, ajutând mai ales persoanele obeze, pentru că le dispare senzaţia de foame continuă.

Avantajele dietei cu proteine:

  •  slăbirea se face rapid, în doar o săptămână puteţi slăbi chiar şi 3 kilograme,
  • dieta nu trebuie menţinută pentru o perioadă lungă de timp;
  •  s-au observat îmbunătăţiri în ceea ce priveşte aspectul pielii, cum ar fi reducerea celulitei şi o piele mai fermă;
  •  slăbirea nu se face prin pierderea apei din ţesuturi şi nici prin cea a masei musculare, ci se face prin epuizarea rezervelor de glicogen, adică depozitele de carbohidraţi, şi a apei;
  • organismul consumă cantităţi importante de energie din rezervele deja existente;
  •  alimentele bogate în proteine sunt săţioase şi în acest fel senzaţia de foame nu va apărea;
  • puteţi să vă desfăşuraţi activităţile cotidiene fără să simţiţi senzaţia de epuizare fizică, puteţi avea chiar şi un stil de viaţă activ, făcând chiar sport.

Dezavantajele dietei cu proteine:

  •  nu poate fi urmată de către orice persoană, în mod special de cei care suferă de afecţiuni cardiace, renale, hepatice sau de diabet zaharat, dar şi de către minori sau de persoanele care au suferit un accident vascular cerebral sau boli neoplazice;
  •  pot apărea tulburări de tranzit, cum ar fi constipaţia, din cauza lipsei fibrelor vegetale. Este indicat consumul unui ceai uşor laxativ, de exemplu o cană sau două de ceai verde pe zi, trebuie evitat ceaiul de crusin deoarece acesta favorizează apariţia sindromului de colon iritabil;
  •  acest regim poate reprezenta un “stres” pentru ficat şi rinichi, din cauza corpilor cetonici pe care ficatul trebuie să îi sintetizeze şi din cauza acidifiării urinei care poate avantaja formarea pietrelor la nivelul rinichilor;
  •  organismul este privat de anumiţi nutrienţi, cum ar fi: vitamine, minerale, carbohidraţi şi grasimi;
  • excesul de acetonă din organism, produs de lipsa carbohidraţilor, contribuie la o respiraţie urât mirositoare;
  •  pot apărea probleme medicale de tipul: ameţeli, anxietate, oboseală, tulburări gastrointestinale, deshidratarea corpului.

LASA UN RASPUNS