Casa Verde Fotovoltaice 2023. Se DESCHIDE inscrierea si pentru Sud-Muntenia

0
407

Înscrierile pentru obținerea de subvenții în vederea instalării de sisteme fotovoltaice pe acoperișurile locuințelor prin programul Casa Verde Fotovoltaice 2023 s-au încheiat pentru patru regiuni de dezvoltare – București-Ilfov, Centru, Nord-Est și Nord-Vest. Urmează să se deschidă aplicația pentru depunerea de proiecte și din celelalte patru regiuni, respectiv Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-Vest și Vest – și apoi și pentru lăcașele de cult.

Casa Verde Fotovoltaice beneficiază în 2023 de un buget de 1,75 miliarde lei, sumă ce poate asigura finanțare pentru 87.000 de locuințe. Beneficiarii programului pot primi până la 20.000 de lei, pentru un sistem fotovoltaic de 3 kWp, sumă pentru care solicitantul are obligația să plătească o contribuție proprie de 2.000 lei.

Subvenția de 20.000 de lei acoperă 90% din costul unui sistem fotovoltaic de 3 kWp, care înseamnă aproximativ 8 panouri și care acoperă necesarul unei locuințe în proporție de 80%. Acest sistem reprezintă un minim necesar și, la nevoie, pot fi instalate panouri suplimentare și, în funcție de cerințe sau consum, chiar și baterii pentru stocarea energiei. În general, investiția într-un sistem fotovoltaic se amortizează în aproximativ 5 ani. Prin subvenția acordată prin Casa Verde Fotovoltaice, perioada de amortizare se reduce la mai puțin de un an de zile. Contribuția proprie a beneficiarului, de 2.000 de lei, reprezintă practic suma facturilor pe aproximativ un an”, a transmis Dan Tudose, fondatorul E-Acumulatori.ro, pentru Adevărul.

Care sunt documentele necesare pentru înscriere?

„Conform ghidului de finanțare, există un set de documente solicitate de AFM. Toate aceste documente fac justificarea încadrării în criteriul de eligibilitate. Vorbim despre:

– actul de identitate care trebuie să reflecte adresa de implementare (să fie aceeași cu adresa din actul de identitate);

– certificatul de atestare fiscală de la ANAF din care să rezulte că nu există datorii la bugetul de stat;

– un document justificativ că nu există datorii la bugetul local,

– un extras de carte funciară, practic, pentru locația sau terenul unde dorește să fie amplasat sistemul de panouri fotovoltaice pentru care solicită finanțarea;

– în cazul unităților locative cu mai mult de două spații locative, va fi necesar și extrasul de carte funciară colectiv;

Ceea ce este important este că la momentul înscrierii acestor documente în platformă, acestea să fie în termen de valabilitate. Fiecare dintre documentele solicitate conform ghidului au un termen standard de valabilitate.

CITESTE SI: CAND se vor incheia lucrarile pe santierul de la Palatul Administrativ!

Sursa: RTV.net

Foto: Descriptiv

LASA UN RASPUNS