Vrei SISTEM IMUNITAR DE FIER? Alimente-minune care ne întăresc organismul în sezonul rece

0
109

Ești interesat să afli cum îți întărești sistemul imunitar în sezonul rece? Care sunt alimentele pe care este bine să le consumi pentru un aport necesar de nutrienți? Dacă reușești să faci anumite schimbări în dieta ta zilnică, vei reuși să ai un sistem imunitar mai puternic și vei trece peste sezonul rece fără probleme de sănătate.

Probiotice
Probioticele se regăsesc în proporţie de 70-80% la nivelul intestinului unde intră în compoziţia florei intestinale, au rol în împiedicarea dezvoltării microorganismelor patogene care pot cauza infecţii. Mai mult, cresc răspunsul imunologic al intestinului, întărind capacitatea noastră de a ne apăra. Probioticele acţionează împotriva infecţiilor asemenea antibioticelor, însă avantajul important al acestora este că nu afectează flora intestinală. Probioticele stimulează în mod direct imunitatea prin creşterea producţiei de limfocite, lucru care întăreşte sistemul imunitar şi permite un răspuns rapid la infecţii. Se recomandă o doză zilnică de 10 miliarde de probiotice Bifidobacterium şi Lactobacillus. Acestea se regăsesc în special în alimente obţinute în urma fermentării: iaurtul, castraveţii muraţi, kefirul. Alte surse de probiotice sunt: usturoiul, bananele, anghinarea, ceapa sau ovăzul.

Vitamina C
Alimentele bogate în vitamina C cresc producţia de globule albe, cu rol de apărare a organismului împotriva infecţiilor, precum şi nivelul de interferon, anticorpi ce protejează împotriva infecţiilor şi bacteriilor. Vitamina C are propietăţi antioxidante, neutralizează radicalii liberi şi luptă cu boli infecţioase. Surse excelente de vitamina C: lămâia, măceşele, cătina, ardeii iuţi, ardeii verzi, coacăzele, broccoli, varză. Aportul zilnic recomandat de vitamina C este de 200 mg.

Zinc
Zincul joacă un rol important în sistemul imunitar prin faptul că previne răceala, gripa şi alergiile. Studiile arată că un nivel redus de zinc din organism determină scăderea funcţiilor celulelor imunitare. Zincul are propietăţi antioxidante şi previne infecţiile la oamenii sănătoşi (prin menţinerea imunităţii puternice), dar este cu atât mai important în timpul febrei, când sistemul imunitar este suprasolicitat. Surse naturale pentru zinc sunt: germenii de grâu, seminţele de în, seminţele de dovleac, nucile. Doza zilnică recomandată este de 10-25 de mg.

Sursa: Ce se întâmplă doctore? (csid.ro)

LASA UN RASPUNS