Uimeşte-te! Care sunt clauzele abuzive folosite de bănci ori operatorii de internet şi telefonie mobilă!

0
463

Comisionul de risc folosit de către instituţiile financiar bancare, comisionul de retragere a banilor de pe card, precum şi condiţia pusă de operatorii de telefonie mobilă potrivit căreia clienţii nu au cum să rezilieze contractul fără să plătească penalităţi, sunt doar câteva dintre clauzele abuzive folosite în contracte, după câte explică specialiştii.
Banca îşi rezervă dreptul de a modifica dobânda unilateral
Începând din această lună, puteţi denunţa toate clauzele abuzive din contractele de servicii, iar instanţa va decide dacă operatorul economic respectiv a făcut un abuz în contractul respectiv sau nu. Ca urmare unui proces câştigat, toţi ceilalţi păgubiţi de operatorul respectiv, pe aceeaşi clauză, vor avea de câştigat. Nu vorbim doar de contracte de servicii cu băncile, ci şi cu furnizori de cablu, de internet sau cu firme de telefonie mobilă. Instanţa va decide exact care sunt clauzele abuzive. Sunt specialişti care spun că sunt mulţi termeni contractuali care sunt abuzivi, fără ca măcar consumatorii să ştie acest lucru, iar ca exemplu: comisionul de retragere a banilor de pe card sau comisionul de interogare sold, precum şi condiţia pusă de operatorii de telefonie mobilă potrivit căreia clienţii nu pot rezilia contractul fără să plătească penalităţi. De asemenea, clauzele abuzive din contractele de credit vizează în cele mai multe dintre cazuri comisioanele percepute de bancă, fie că vorbim de comision de risc ori de administrare. În contractele la bănci există clauze care specifică faptul că banca îşi rezervă dreptul de a modifica dobânda unilateral, fără a exista o discuţie sau o negociere între cele două părţi, în prealabil. De asemenea, poate modifica respectivele clauze din contract fără acordul clientului.

LASA UN RASPUNS