Ce să mănânci ca să îți întărești IMUNITATEA!

0
302

Vremea se răcește și nu trebuie să dăm voie bolilor să pună stăpânire pe organismul nostru și să avem un sistem imunitar cât mai bun. Ce trebuie să facem pentru a avea un sistem imunitar cât mai bun? Să ne hrănim corespunzător.

Potrivit dr. Loti Popescu, specialist în promovarea sănătăţii, există anumite elemente nutritive cu un rol deosebit în apărarea organismului de atacul radicalilor liberi.

Spre exemplu, vitamina E este prezentă în legumele de culoare verde, ouă, germeni de grâu, ficat, uleiuri, plante.

„Este o vitamină esenţială, un antioxidant puternic, care previne deteriorarea lipidelor şi a uleiurilor esenţiale, incluzând şi acizii graşi Omega-3. Vitamina E este, de asemenea, un co-factor la producţia unei molecule antioxidante importante: Glutatione. Experimentele au arătat că vitamina E reduce daunele produse de componenţii smogului. În acelaşi timp, vitamina C este importantă în sistemul de regenerare a organismului şi este implicată în funcţionarea corectă a sistemului imunitar. De obicei, aceasta se găseşte în citrice, broccoli, măceşe, ardei şi multe alte fructe şi legume”, a precizat medicul pentru sursadesanatate.ro.

Vitamina A, în schimb, poate fi găsită în morcovi, spanac, verdeaţă şi are proprietăţi de antioxidant natural, extrem de important pentru apărarea plămânilor de acţiunea nocivă a fumului de ţigară şi smogului.

La rândul lor, vitaminele din grupul B le regăsim în banane, verdeaţă, morcovi, măr, cartofi, unele dintre cele mai importante vitamine pentru apărarea organismului. Acestea ajută la menţinerea sănătăţii membranelor mucoase a sistemului respirator, dar reprezintă şi o barieră naturală în calea infecţiilor.

Apoi, seleniul este, probabil, cel mai important antioxidant pentru sănătatea umană, este factorul cheie al uneia dintre cele mai importante enzime zdrobitoare de radicali liberi din organism. „Acesta se găseşte în tărâţe, ţelină, usturoi, peşte, mazăre, dar este deseori insuficient în dieta oamenilor. De asemenea, multe fructe, vegetale, cereale şi uleiuri din vegetale conţin vitamine şi minerale, având calităţi antioxidante. Extractul de ceai verde, extractul din seminţe de strugure, licopenul, coenzima Q10, acidul alfa-lipoic, N-acetilcisteina, extractul de Gingko Biloba sunt antioxidanţi utili pentru sănătate”, a precizat dr. Popescu.

Sursa: sursadesanatate.ro

LASA UN RASPUNS