Online-ul și afacerile tradiționale, de acum, ”mână-n mână”! RESTAURANTELE și SOLUȚIA pentru a VINDE EFICIENT, fără comision

0
246

Ce trebuie să schimbi în organizarea restaurantului tău, după 15 iunie, ca să poți vinde eficient?

Cu toate că lucrurile par să revină la normal, ești, cu siguranță, reținut cu privire la profitabilitatea restaurantului tău în noile condiții. Și nu ești singurul. Conform rezultatelor studiului RESTOGRAF făcut în luna mai pe 573 de respondenți, deși peste 80% dintre manageri sunt deciși să redeschidă afacerile (din industria HORECA), aceștia sunt, totodată, îngrijorați cu privire la:

  • reîntoarcerea clienților (64,4%),

  • plata salariilor (64,4%)

  • plata chiriilor (61,6%),

  • sănătatea personalului și a clienților.

Ce modificări aduce perioada de relaxare pentru afacerile HORECA

  • se redeschid terasele în anumite condiții:

  • distanțare de 2 metri între mese; 

  • nu mai mult de 4 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite;

  • respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordinul emis de autorități.

  • un al doilea val de relaxare a fost anunțat pentru 15 iunie, când vor fi redeschise (parțial) și restaurantele – cu respectarea normelor de siguranță;

  • de la 1 iulie, dacă nu se constată derapaje, intrăm în faza de relaxare completă.

Cum trebuie adaptat meniu după 1 iunie ca să-ți convingi clienții să se reîntoarcă în restaurantul tău

Prima întrebare pe care trebuie să ți-o pui în momentul de față: mai este meniul tipărit/fizic o soluție în condițiile actuale? Clienții tăi vor încera să evite contactul cu obiectele folosite frecvent și care sunt greu de igienizat. Și meniul este, cu siguranță, unul astfel de obiect.

Vestea bună este că te poți adapta rapid oferindu-le acces la meniu direct de pe telefonul lor mobil. Prin scanarea de la distanță a unui cod (cod QR si tag NFC) li se deschide automat meniul online al restaurantului. 

Odată ce ai opțiunea disponibilă, trebuie să comunici acest avantaj – ca să le arăți clienților că ții cont de îngrijorările lor și că ai luat toate măsurile ca ei să se simtă în siguranță. 

În plus, pentru tine va fi o investiție mai mică în actualizarea lui ori de câte ori e nevoie și îl vei putea folosi atât pentru livrările online și serviciile de tip takeaway (dacă decizi să mergi cu ele în continuare), cât și efectiv în restaurant. Un exemplu bun pentru un astfel de meniu online este cel de la GreenPub (dezvoltat de Roweb ca parte dintr-o soluție completă pentru restaurant). 

În plus, este important să ții cont de cateva repere care îi determină pe clienți să facă vânzări mai mari (cu 30%):

  • integrarea de imagini cu preparatele în meniu;

  • adaugarea de descrieri complexe la fiecare preparat;

  • optimizarea numărului de oferte din meniu – maxim 7 pentru fiecare categorie de preparat (de exemplu: 7 tipuri de aperitive, 7 tipuri de feluri principale, 7 tipuri de deserturi )

  • actualizarea constantă a meniului – să nu ai preparate indisponibile, de exemplu;

Număr mai mic de clienți dar același număr de angajați. 

Cum echilibrezi situația?

Nu vrei să-ți pierzi oamenii dar, pe de altă parte, ești conștient că nu e rentabil să plătești salarii integrale pentru responsabilități care sunt acum cel mult la jumătate. 

Ca o bază pentru cheltuielile curente, serviciile de delivery și takeaway trebuie să rămână (cel puțin pentru următoarele 6 luni) o sursă de venit adăugată pentru restaurantul tău. 

În plus, te va ajuta să îți ții aproape atât clienții – care încă nu au curajul să se reîntoarcă în restaurant dar vor, totuși, să comande de la tine, cât și angajații – care vor aprecia eforturile tale de a-i păstra chiar și în condiții financiare dificile. 

Revenind la rezultatele studiului HORECA, cei mai mulți dintre administratorii de restaurante (98,4%) care livrează prin terți se plâng de comisioanele foarte mari ale firmelor de livrare. Rezolvarea? Să ai propria soluție de delivery. Așa vei putea să folosești o parte din angajați pentru takeaway și livrări, în timp ce restul vor prelua comenzile din restaurant – așa cum o făceau în urmă cu câteva luni. 

Optimizarea cheltuielilor (eliminarea costurilor inutile și creșterea încasărilor) – ce te poate ajuta să faci asta?

Mai multe vânzări – mai puțin timp investit. Mai puțini bani pe chirii și utilități – păstrarea angajaților (integrală, dacă e posibil). Toate acestea devin esențiale în următoarea perioadă. 

Cum poți face optimizări?

  • păstrezi doar o parte din locații – cele care sunt mai bine amplasate și ar putea avea trafic constant;

  • compensezi volumul redus de încasări din restaurant cu home delivery și takeaway, redistribuind angajații pe aceste servicii;

  • preiei mai multe comenzi simultan, pe cât mai multe canale (telefon, online, direct în bucătărie, email, etc) și le distribui rapid printr-o aplicație mobilă de delivery – bazată pe CRM;

  • oferi discount-uri și faci promovării de preparate complementare – direct în meniu sau printr-un modul de SMS marketing;

  • faci oferte personalizate pe baza istoricului clienților și valoarea lor (tot aplicația de tip CRM te va ajuta să faci asta).

Vânzări online sau direct în restaurant? Pe ce ar trebui să mizezi în următoarele 12 luni (și nu numai)

Să știi ce faci astăzi este important. Ce vei face în următoarele 6 – 12 luni este, însă, esențial ca să reziști pe piață și să reajungi profitabil. Iată câteva răspunsuri care te pot ajuta – dintr-un scurt interviu cu Mirel Ionescu (Project Manager al soluției Roweb dezvoltată special pentru restaurante).

Odată ce măsurile de relaxare integrală devin oficiale, mai au nevoie restaurantele de digitalizare?

Criza din ultimele luni a afectat, cu certitudine, puternic piața HORECA. Pe de altă parte, s-a creat un declic pentru digitalizare pe care îl așteptam, cumva, cu toții (și nu doar pentru această industrie). Ceea ce vreau să zic, de fapt, este că piața nu va mai fi niciodată la fel și adoptarea soluțiilor digitale va crește. Și, cine vrea să reziste pe piață trebuie să se adapteze. Online-ul și afacerile tradiționale vor merge în paralel de acum încolo.”

Ce tipuri de soluții digitale trebuie să implementeze restaurantele? 

Recomandarea noastră este să implementeze o soluție completă care este creată pe specificul industriei. Vor avea un control mult mai bun asupra platformei și, ulterior, vor putea să integreze rapid și alte funcționalități. Dacă totuși au deja o parte din sistem și vor o extensie a lui sau vor să implementeze efectiv doar o parte din funcționalități – se poate face și acest lucru cu condiția să implice o echipă IT care are deja experiență pe astfel de proiecte.”

Timpul este presant pentru această industrie. Cât de repede pot folosi efectiv această soluție?

Vorbesc, evident, din perspectiva soluției noastre. Noi am dezvoltat-o de ceva timp – înainte de criză – și acum doar o adaptăm pentru clienți, ceea ce face ca perioada de implementare să fie foarte scurtă. În maxim 3 zile clientul începe efectiv să utilizeze aplicația cu meniul deja încărcat de noi în sistem.”

Promovare (marketing) + tehnologie. De ce au nevoie restaurantele să pună împreună aceste elemente și cu ce le ajută efectiv?

Să redeschizi și să fii online nu este suficient. Clienții au nevoie de experiențe personalizate. Vor fi mai ușor de fidelizat dacă, atunci când dau comandă, de exemplu, angajatul restaurantului arată că știe lucruri esențiale despre ei – numele, preferințe din meniu, unde vor să le fie livrată comanda, etc. Oamenii caută în restaurante un altfel de “acasă” – iar personalizarea comunicării și ofertelor anulează anumite bariere și ajută clienții să se simtă mai confortabil și importanți. Pe de altă parte, elemente precum optimizările SEO pentru a fi mai ușor de găsit pe Google trebuie să vină la pachet cu soluția. Acestea sunt o parte din lucrurile din pachetul nostru integrat de marketing pentru restaurante.”

Pe scurt despre soluția Roweb pentru restaurante (delivery + vânzări online + sistem integrat de marketing)

Soluția pentru restaurante de la Roweb se bazează pe funcționarea sincronizată a 3 componente:

  • website pentru vânzări online;

  • aplicație mobile CRM pentru administrare clienți & vânzări; 

  • pachet integrat de servicii de marketing.

Concret, soluția te ajută să:

  • vinzi online simplu și rapid, direct din propriul site;
  • administrezi și distribui ușor comenzile chiar și atunci când ai un volum mare de solicitări;
  • vezi istoricul comenzilor pe fiecare client și datele lui de contact (inclusiv adresa de livrare);
  • vezi în timp real statusul comenzilor direct din aplicație și să ai control asupra livrărilor;
  • monitorizezi, analizezi și optimizezi timpul de livrare;
  • știi valoarea fiecărui client (istoric de comenzi, valoare totală comenzi, tip client – regular, premium, etc.) și ce poate să-l determine să revină în restaurantul/ pe site-ul tău;
  • iei decizii de business informate – în baza feedback-ului primit de la clienți (obții evaluare pentru fiecare livrare/comandă);
  • analizezi gradul de satisfacție al clienților și îți fidelizezi cu oferte personalizate.

Soluția vine cu o garanție de funcționare (returnarea integrală a sumei achitate pentru proiect dacă timp de 30 de zile sesizezi blocaje de funcționare a soluției livrate).

LASA UN RASPUNS