STUDIU. Românii aleg tot mai mult să cumpere produse SCUMPE

0
403

Cumpărătorii români aleg tot mai mult să cumpere produse scumpe, se arată într-un studiu de piață prezentat marți, într-un comunicat de presă remis de StartupCafe.ro.

Studiul realizat de compania de cercetare de piata GfK, pe anul 2016, arată că românii cumpără volume din ce in ce mai mari si, in acelasi timp, se orienteaza mai mult catre produsele din plaja de preturi superioara. Astfel, anul 2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor. Acesta este al doilea an consecutiv cand romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari.

Piata FMCG a crescut cu 3.4% in valoare fata de 2015. In spatele acestei cresteri sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de un punct procentual a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.
In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%.

Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei FMCG. Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.
Comertul modern acopera 57% din piata totala de FMCG (bunuri de larg consum – n.r.) din Romania. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au castigat 2 puncte procentuale fata de 2015.
Comertul traditional a avut o evolutie negativa pe parcursul anului 2016, scaderea de 2 puncte procentuale fiind determinata de o reducere a frecventei cu care romanii cumpara din formatele traditionale.
Spre deosebire de anii anteriori, pentru anul 2017 se anticipeaza un ritm mai lent de crestere.

Sursă: Startupcafe.ro